למה חשוב ללמוד לאהוב את עצמנו?

כולם רוצים שיאהבו אותנו ולעיתים קרובות אנחנו חושבים שהמשמעות היא שעלינו לחפש את האהבה הזו מאנשים אחרים. אבל כשאתם מחפשים אהבה ממקורות חיצוניים – אתם מאפשרים לקחת אותה ממכם, מה שיכול להשאיר אתכם ריקנים ושבורים מבפנים. ללמוד לאהוב את עצמנו הוא אחד הדברים המאתגרים בחיינו. זה מחייב אתכם לקחת את הזמן כדי לשים את עצמך בראש ולהתמקד ברצונות ובצרכים שלכם על פני אחרים.

שתפו את הפוסט

זה אולי יכול להיראות אנוכי בהתחלה, אך לאחר זמן מסוים, אתם תבינו שלפני שתוכלו באמת לדאוג לאחרים, אתם קודם כל צריכים לדאוג לעצמכם. זה יכול לכלול עיסוק בפעילויות שמשמחות אתכם, בבילוי לבד עם המחשבות שלכם – כל אחד מוצא את דרכו הייחודית. 

אתם יכולים להתאמן באמירות מנטרות חיוביות או בקריאת ציטוטים מרוממים כדי לעזור לכם לראות את עצמכם באור טוב יותר וכמובן, לפנות למטפלים שכל מטרתם היא לסייע לכם לממש את האהבה העצמית הזו. 

אז כשאתם אוהבים את עצמכם, יהיו לכם חיים מספקים יותר ותהיה לכם את היכולת לשנות את החיים ואת הנסיבות בכל רגע נתון. אתם מהר מאוד תגלו, שאין משהו שאתם לא יכולים להשיג והבחירות שתעשו יהיו בריאות ויבטיחו לכם להשיג את היעדים שלכם בהצלחה רבה. 

אהבה עצמית מאפשרת לכם לחיות חיים מספקים יותר מכיוון שאתם לומדים שהאושר שלכם אינו תלוי באף אחד מלבד עצמכם. לא יהיה לכם אכפת לבלות לבד ואתם תרגישו בנוח בכל רגע נתון. כתוצאה מכך, אתם תהיו באמת מסוגלים לאהוב אנשים אחרים ולשמוח בהצלחותיהם. ככל שאתם מרוצים מעצמכם, כך תוכלו לחלוק את האור והחיובי שלכם עם אחרים.

אין דרך נכונה לאהוב את עצמכם יותר. כל שעליכם לעשות הוא להשקיע את הזמן ולמצוא את הדרך המתאימה לכם ביותר. לא ה"איך" חשוב, אלא "הלמה".

ריכזתי לכם 5 סיבות מדוע אהבה עצמית היא האהבה הטובה ביותר, ומדוע חשוב לאהוב את עצמכם קודם:

1. לאהוב את עצמך מקל על אמירת לא – כשאתה באמת צריך

כשאתה אוהב את עצמך, קל לך יותר לומר לא לאנשים ולדברים שאינם תואמים את הערכים שלך. אתה מבין שהזמן שלך יקר ושהוא מושקע טוב יותר בביצוע הדברים שאתה אוהב. אתה עומד איתן בכל החלטותיך מבלי לחשוש איך אחרים עלולים להגיב.

2. זה מפנה מקום לריפוי

לאהוב את עצמך גורם לך להיות פתוח יותר ומודע יותר לתהליך הריפוי. אתה משלים עם העובדה שבחיים אתה עשוי להיפגע, אבל זה לא אומר שהכאב צריך להימשך לנצח. אתה מכיר ומקבל את רגשותיך השליליים ואז משחרר אותם כדי שתוכל להתקדם וליהנות באופן מלא מהחיים ברגע זה.

3. אהבה עצמית מאפשרת לך לעשות בחירות בריאות יותר

כשאתה שם את עצמך במקום הראשון, אתה עושה בחירות שרק ישפרו את איכות החיים שלך. אתה אוכל טוב יותר, ישן ומתאמן יותר כי אתה מבין שדאגה לרווחתך הנפשית והפיזית חיונית להצלחתך. כשאתה נראה טוב יותר אתה מרגיש טוב יותר, וכשאתה מרגיש טוב יותר, אתה עושה הכול יותר טוב.

4. ללמוד לאהוב את עצמך מונע ממך לבקש אישור מאחרים

כשאתה באמת אוהב את עצמך, אתה מבין שביטחון מגיע מבפנים ושאף אחד לא יכול לגרום לך להרגיש טוב או מאושר כמוך. יש לך פחות סיכוי להרגיש לחץ לעשות דברים רק כדי לגרום לאנשים לחבב אותך. כשלא אכפת לך מהדעות של אחרים – יש לך את כל החופש ללכת בדרך האמיתית שלך.

5 . לאהוב את עצמך יכול לעזור להשיג את היחסים הרגשיים הטובים ביותר גם עם אנשים אחרים

כשאתה מקדיש זמן לעיבוד הרגשות שלך, אתה חופר עמוק בתוך עצמך ומגיע לליבה של מי שאתה. כשאתה לומד לאהוב ולקבל את עצמך, אתה מעודד אחרים לעשות את אותו הדבר. זה מאפשר לך להיפתח ולהתחבר עם אחרים ברמה עמוקה יותר, ולא לפחד להראות את החלקים המחוספסים שלך ולראות את אותו הדבר אצל אחרים (ולהרגיש בנוח עם זה!)

לסיכום,

אהבה עצמית חשובה מכיוון שהיא מתחילה בשורש של מי שאנחנו ומתפשטת משם לכל מה שאנחנו עושים. המסע עשוי להיות מאתגר ולא פשוט, ולפעמים קשה מאוד לעשות אותו לבד. קוראים לי  אירנה לפושנר, אני פסיכותרפיסטית בגישת CBT, מנחת סדנאות לנשים.

אני מלווה אנשים דרך משברים, אתגרים כדי לאפשר לכל אחד להתמודד עם אלה בקלות וכתוצאה מכך לגרום לכל אחד ללמוד להתאהב בעצמו.

מוכנים לצאת למסע של אהבה עצמית? מוזמנים למלא את הפרטים שלכם ואני אחזור אליכם עם כל הפרטים על הטיפולים שלי 😊 אפשר גם להתקשר, טלפון: 050-6265484

תכנים נוספים מתוך הבלוג

אז מה השלב הבא?

נפגשות לפגישת היכרות אצלי בקליניקה לשם תיאום ציפיות ובניית תכנית טיפול שמתאימה לך.