הרבה נשים ששומעות את המילים "משבר אמצע החיים" מדמיינות בראשן את הקלישאה הבאה: גבר בסוף שנות ה-40 לחייו קונה מכונית ספורט אדומה ויוצא למסע סוחף שכולל רומנים והרפתקאות כדי להוכיח משהו למישהו, או לעצמו – אולי שהוא עדיין צעיר ומגניב. התדמית הזו נוצרה בעיקר בזכות תעשיית הסרטים של הוליווד שהפכה את המונח הזה לפופולרי ודי נדוש.

באמצע שנות ה-80 הגדירו את משבר אמצע החיים כחרדה סביב רעיון המוות ובעיקר סביב המחשבה – "האם זה כל מה שיש לי?". ככל שחלפו השנים, ההגדרה התפתחה והתרחבה יותר ולמעשה כל כך הרבה דברים השתנו בתרבות שלנו שאם בעבר היינו אומרים "נשאר לנו מעט זמן" היום זה: "נשאר לי כל כך הרבה זמן. האם אני רוצה לחיות את החיים שלי כך?"

משבר אמצע החיים – הוא לא רק "משבר". מדובר במונח פסיכולוגי מורכב, שמתייחס לעימות שלנו מול הרעיון של המוות, המשמעות שלנו בחיים, המטרה שלנו, הקשר שלנו עם הסביבה הקרובה והדאגה לרווחה האישית שלנו.

שתפו את הפוסט

בגיל 39 התעוררתי...

המשבר שלי הגיע יחסית "מוקדם". בגיל 39 התעוררתי מהמציאות שלי: בית מושלם, 2 ילדים, משפחה וקריירה מפוארת. התחתנתי בגיל מאוד מוקדם וכמו אנשים רבים דאגתי להעשיר את חיי בלמידה...

עשיתי תואר, קורסים שונים והתמחויות מקצועיות – הייתי בעשייה תמידית בעולם הגשמי אבל יחד עם זאת תמיד הרגשתי שמשהו לא מדויק. למרות תחושותיי, המשכתי ואף קודמתי לתפקיד ניהולי על אף שלא באמת רציתי אותו – אך מתוקף היותי אדם מרצה לא יכולתי להגיד לא וסבלתי בשקט.

בנוסף לאורך כל השנים הללו התמודדתי עם משקל עודף ומצאתי את עצמי מקפצת בין סדנאות לירידת משקל עד שהגעתי לסדנה אחת ששינתה את חיי ופתחה בפניי עולם חדש.

המטפלת בסדנה הזמינה אותי להתנסות בטיפול אנרגטי ובדמיון מודרך ובמהלך הטיפול הראשון שלי אצלה חוויתי תחושות משונות שלא הכרתי לפני - למדתי להכיר צדדים חדשים בי ואף גיליתי שיש בתוכי כוחות ריפוי. קשה לי להסביר את החוויה הזו במילים, זה אפילו ימעיט בערכה, אבל ללא ספק היא עוררה מאוד את הסקרנות שלי והחלטתי להמשיך להגיע לסדנאות של המטפלת הזו.

שם התחיל המסע שלי לגילוי עצמי ולאט לאט למדתי להכיר מה הם באמת יכולותיי ומצאתי את האומץ לשאול האם אני באמת רוצה להמשיך באותה עבודה? למרות שעוד לא ידעתי מה בדיוק אני רוצה לעשות, הרגשתי שיש לי אנרגיית ריפוי בידיים שרק מחכה לפרוץ ולהעניק. המטפלת הדריכה וליוותה אותי בתהליך והתחלתי לאט לאט לטפל בבעלי חיים, אחר כך בחברים ובילדים – ככל שהזמן חלף והעמקתי בלימודי הטיפול האנרגטי – הבנתי שאני רוצה לנסות לעזור לנשים שנמצאות במקום שלי.

מאז חלפו כמה שנים טובות, פתחתי קליניקה ביתית לטיפולי הילינג ונכון להיום אני פסיכותרפית, מטפלת בCBT ומנחה מעגלי נשים. בנובמבר 2019 פתחתי קליניקה חדשה והיד עוד נטויה.

איך אפשר לדעת אם אני חווה משבר אמצע החיים?

משבר אמצע החיים מתבטא אצל כל אישה אחרת אבל יש כמה סימנים שיכולים להעיד כך שאת צריכה לעצור ולקחת צעד אחורה:

  1. אם את מרגישה תקועה או חסרת תקווה לגבי האפשרויות שלך בעתיד.
  2. אם את סובלת משינויים דרמטיים במצב הרוח שכוללים עצבנות, כעס, חרדה, דאגה וחוסר סבלנות.
  3. אם שמה לב שאת מקבלת החלטות בצורה אימפולסיביות ובזבזנית יתר על המידה.
  4. אם את מאבדת עניין בדברים שמסבים לך בדרך הנאה.
  5. אם את סובלת מנדודי שינה או ההפך – מרבה לישון יותר מהרגיל.
  6. אם את אובססיבית לגבי המראה החיצוני שלך.
  7. אם את מתנתקת מחברים וותיקים ומחליפה אותם בחברה צעירה.
  8. בעיות, ריבים ובגידה בזוגיות.
  9. אם את סובלת מהתקפי דיכאון קשים, התקפי חרדה ופאניקה.
  10. אם את מוצאת את עצמך מתעסקת במחשבות טורדניות על מוות או גסיסה.
  11. אם את התמכרת לאלכוהול וסמים.

משבר אמצע החיים היא ההזדמנות שלכן לחיות בדיוק כפי שחלמתן

הסערה הרגשית של משבר אמצע החיים יכולה להוביל להרבה רגשות ורצון לקבל החלטות רציניות לגבי החיים שלכן. יש לנו פחד גדול לגלות שאנחנו יכולות לעזוב מקצוע ולהתחיל קריירה חדשה – אחרי הכול העבודה שלנו, החיים וכל ההרגלים הישנים הם סוג של רשת ביטחון, אבל חשוב לזכור שלא צריך להישאר בכל מחיר. האם טוב לכן בחיים? האם אתן מתעוררות בבוקר ומרגישות תחושת הגשמה או תקיעות? אם את מרגישות שחבויות בכן יכולות פנימיות אבל אין לכן מושג כיצד לגשת אליהן? אלה שאלות שאתן צריכות לשאול – זה הזמן להעז להתבונן פנימה.

זכרו שכמעט כולם מתמודדים בשלב כזה או אחר עם זמנים שמחייבים אותנו להתאים את עצמנו לסיטואציות ונקודות מבט חדשות והדבר החשוב ביותר הוא לזהות את הנקודות הכואבות ולא להישאר לבד. המעברים הללו לא תמיד מרגישים כמו דרך חלקה אבל זו ההזדמנות להפוך את החיים שלכן ליותר משמעותיים עבורכן. גם אני בזמנו עברתי תמיכה וטיפולים רבים כדי להגיע למקום בו אני נמצאת היום ולמען האמת? התהליך לא מפסיק! כל החיים אנחנו ממשיכים להתפתח, ללמוד ולקבל אתגרים חדשים.

מזמינה אתכן להגיע לפגישה בקליניקה שלי לטיפול במשבר אמצע החיים

טיפול – עבור אנשים רבים זו מילה מפחידה. האם משהו לא בסדר בנו שאנחנו זקוקים לטיפול? התשובה היא ממש לא! טיפול במשבר אמצע החיים נועד בעיקר בשביל להעניק לכן את הכלים לדייק את עצמכן, הוא יסייע לכן להכיר את עצמכן טוב יותר, להעריך מחדש את החיים ולגבש את החלומות והתשוקות למסע שכולו פליאה וסקרנות.

הטיפול בקליניקה שלי מספק לכן מרחב בטוח להתבוננות פנימית, עיבוד ובחינה של רגשות, האמונות, התקוות, הגעגועים, הכמיהות והאידאלים שלכן. ברגע שנתמכים בטיפול – יש את האפשרות להעריך מחדש את החיים ולהבין האם הקריירה מתאימה לנו, האם חיי הנישואים מספקים אותנו ואם נרצה – גם לשנות אותם!

אני מזמינה אותך לקחת את הצעד הראשון ולהתחיל לחיות את חייך בדיוק כפי שאת רוצה. מלאי את הפרטים שלך ואני אחזור אליך בהקדם או פשוט תתקשרי אלי 😊

תכנים נוספים מתוך הבלוג

אז מה השלב הבא?

נפגשות לפגישת היכרות אצלי בקליניקה לשם תיאום ציפיות ובניית תכנית טיפול שמתאימה לך.